walka z jesienną chandrą

Walka z jesienną chandrą

Szarość za oknem, dźwięk kropli deszczu obijających o szybę, widok uginających się drzew pod wpływem uporczywego wiatru - wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zbliżającą się jesień. 
Nie od dziś wiadomo, że czynniki pogodowe mogą odbić się na naszym samopoczuciu. Widząc taką aurę tylko nieliczni są w stanie rozpocząć dzień z uśmiechem na twarzy.

Rozłożenie parasola i poranny dojazd do pracy w deszczu nie brzmi zbyt zachęcająco. Wizja pozostania w domu, przyrządzenia aromatycznej kawy, bądź herbaty z cytryną i miodem, otulenia się kocem i delektowania dobrą lekturą brzmi o wiele bardziej kusząco. 

Co jednak możemy zrobić, by tryskać energią pomimo szarości za oknem? 

Sposoby na jesienną chandrę

Po pierwsze, musimy zadbać o dietę. Spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców jest obowiązkowe! Witaminy, mikro i makroelementy to niezbędne składniki mocnego układu odpornościowego i dostarczenia mu potrzebnych substancji odżywczych. Warto zadbać o lekkie, lecz pełnowartościowe śniadania. Polecamy płatki owsiane z owocami-z pewnością dodadzą nam energii!

Po drugie, nie zapominajmy o uprawianiu aktywności fizycznej. Wysiłek pomaga uwolnić endorfinę - hormon szczęścia. Poziom endorfin jest także podnoszony przez śmiech, więc zamiast antydepresantów warto czasem sięgnąć po dobrą komedię lub umówić się na spotkanie z przyjaciółmi.
Brzydka pogoda za oknem nie jest idealna na spacery. Na szczęście istnieje wiele innych opcji na prowadzenie aktywności fizycznej. Jeżeli masz taką możliwość, skorzystaj z ofert krytych pływalni i pobliskich siłowni. Kluby fitness oferują bardzo szeroki wachlarz zajęć, od zumby, przez aerobik, trampoliny, step, spinning, po pilates i yogę. Na pewno znajdziesz coś dla siebie. Możesz także zostać w domu i skorzystać z treningów online.

Co jeszcze może nam pomóc?

Kontakt fizyczny z innym człowiekiem uwalnia oksytocynę - hormon wpływający na nasze samopoczucie. Wystarczy uścisk dłoni, objęcie bliskiej osoby i nasz świat staje się piękniejszy.

W walce z jesienną chandrą jest również pomocna terapia światłem. W niektórych sklepach można nabyć specjalne lampy, które imitują światło dzienne. Postaw ją na swoim biurku i poczuj przypływ energii. Zalecany czas "doświetlań", to minimum 1 godzina dziennie.

Pamiętaj, trzeba cieszyć się pełnią życia...nawet jesienią :)