Dieta Pudełkowa

Diabetic


Glikemiczna dieta pudełkowa dedykowana jest szczególnie osobom z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej (chorym na cukrzycę typu II, otyłym, a także tym, u których występuje podejrzenie insulinooporności). Dieta glikemiczna będzie korzystna również w profilaktyce cukrzycy, a ponadto ma znaczenie w przypadku chorób serca oraz nowotworów. Dieta ta koncentruje się na wzroście stężenia glukozy we krwi po spożyciu węglowodanów w porównaniu do spożycia czystej glukozy. Jadłospis glikemiczny komponuje się w oparciu o wykorzystanie produktów spożywczych, których wchłanianie do krwioobiegu jest powolne, co nie powoduje tym samym gwałtownych wzrostów glikemii we krwi. To dieta, która dostarcza odpowiedniej ilości energii, przy jednoczesnym pokryciu codziennego zapotrzebowania na niezbędne do funkcjonowania składniki odżywcze. Szczególną rolę odgrywają w niej węglowodany, ich ilość i rodzaj. W diecie tej ogranicza się sól kuchenną, nasycone kwasy tłuszczowe i cukry proste. 


Preferowana data rozpoczęcia

Dni dostawy

Ilość

Kaloryczność

Opakowanie

Wykluczenia

58,00 zł

58,00 zł / dzień

Sposób przygotowania posiłków

W diecie pudełkowej o niskim indeksie glikemicznym ważny jest sposób przyrządzania potraw. Dlaczego? Ponieważ obróbka termiczna poszczególnych produktów może przyczynić się do zmiany ich indeksu z niższego na wyższy. Przykładem może być tutaj marchewka, kasza, ziemniaki czy makaron. Jeśli chodzi o owoce, to warto pamiętać, że bardziej dojrzałe mają wyższy IG. Liczy się także zawartość skrobi w produkcie oraz to, czy zawiera oprócz węglowodanów jeszcze białko i tłuszcze. Aby więc nie popełnić błędu, oprócz listy produktów warto zapoznać się z przykładowymi przepisami.

Produkty o niskim indeksie glikemicznym

Myśląc o glikemicznej diecie pudełkowej, warto zwrócić uwagę, jaki IG mają dane produkty. Nie zawsze ważna jest bowiem tylko kaloryczność. Wyróżnia się produkty o niskim indeksie glikemicznym na poziomie poniżej 50, średnim - na poziomie 50-70 oraz wysokim - wynoszącym 70-100. Produkty dostarczające naszemu organizmowi węglowodanów to głównie warzywa i owoce, których nie może zabraknąć w żadnej diecie. Zapewniają one wiele cennych, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu składników. Ponadto zmniejszają ryzyko rozwoju chorób, takich jak choroby układu krążenia, cukrzyca czy niektóre nowotwory. Są bez dodatku cukru i tłuszczu oraz z reguły niskokaloryczne (poza warzywami strączkowymi czy suszonymi owocami). Zawierają duże ilości wody. Wiele z nich to produkty o niskim IG, uwzględniane w naszej diecie pudełkowej. Należą do tej grupy zielone warzywa, większość świeżych owoców, nabiał, mięso, ryby, rośliny strączkowe, produkty z pełnego ziarna, orzechy oraz nasiona.

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym

Wysoki IG powoduje szybsze wchłanianie się pokarmu oraz jego trawienie. Dochodzi też wtedy do dużego wyrzutu insuliny oraz wydzielania glukagonu wzmagającego apetyt. Do produktów o wysokim indeksie glikemicznym zalicza się białe pieczywo, biały ryż, kaszę mannę, płatki kukurydziane czy miód.

Błonnik jako niezbędny składnik diety glikemicznej

Błonnik to włókno roślinne niezbędne dla utrzymania prawidłowej funkcji jelit. Beta‑glukany zawarte w błonniku tworzą w jelicie śluzowatą warstwę ochronną, która ma za zadanie opóźnić hydrolizę skrobi oraz czas wchłaniania węglowodanów. Dodatkowo skleja on pokarm poddawany trawieniu, zwiększając objętość treści pokarmowej, przez co utrudnia jego szybkie trawienie i pozwala dłużej czuć się sytym. Poziom cukru podnosi się wolniej i zapobiega nagłym wyrzutom insuliny. Aby więc zwiększyć efektywność diety glikemicznej, warto wprowadzać do posiłku błonnik, na przykład w postaci płatków owsianych czy nasion lnu.

O diecie diabetyka przeczytasz również w naszym artykule na blogu.

Catering dietetyczny od NutriDiety

Życie w pośpiechu oraz codzienne obowiązki sprawiają, że często nie masz czasu na przygotowywanie zróżnicowanych i pełnowartościowych posiłków, a mimo to chcesz zachować smukłą sylwetkę i czuć się zdrowo? Z pomocą przychodzi dieta pudełkowa IG od NutriDiety. W skład naszego cateringu dietetycznego wchodzą wyłącznie posiłki tworzone na bazie starannie wyselekcjonowanych składników. Dla Twojej wygody ustalamy indywidualnie zapotrzebowanie organizmu i zamieniamy je w odpowiednią ilość posiłków oraz liczbę kalorii. Po przygotowaniu nasze dania trafiają do pojemników, które w zależności od zamówienia są dostarczane do domu lub firmy klienta. Jeśli przywiązujesz dużą wagę do jakości spożywanych potraw, a ponadto zmagasz się np. z cukrzycą, postaw na dietę pudełkową z niskim IG. Korzystamy z profesjonalnych usług specjalisty - dietetyka, przez co możemy zaproponować Ci spersonalizowaną dietę niosącą same korzyści.

Nasz catering dietetyczny skierowany jest m.in. do diabetyka oraz osoby cierpiącej na cukrzycę. Powolne przyswajanie węglowodanów powoduje stopniowy wzrost poziomu cukru we krwi po jedzeniu, a równocześnie mniejszy wyrzut insuliny. Pomaga to uniknąć napadów głodu czy uczucia senności po spożyciu posiłku. W ten sposób zapewnia stały poziom energii i sprzyja chudnięciu. Glikemiczna dieta pudełkowa może być wzbogacona dodatkowo o błonnik oraz pozbawiona przetworzonych produktów, co pomaga jeszcze skuteczniej kontrolować poziom cukru. Polecana w tym miejscu dieta pudełkowa charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym.

Korzyści z diety pudełkowej

Dieta pudełkowa to wygodne rozwiązanie dla każdej osoby, która nie tylko chce czuć się dobrze i tak też wyglądać, ale też dla tej, która dietą chce wpłynąć na poprawę swojego stanu zdrowia. Zróżnicowane i odpowiednio dopasowane do Twoich potrzeb posiłki pozwalają również skutecznie zwalczyć chęć podjadania, a także oszczędzają czas. Dlaczego jako dostawcę Twojej diety glikemicznej, ale też jakiejkolwiek innej warto wybrać właśnie NutriDietę? Ponieważ doskonale wiemy, jak łączyć dietę smaczną ze skuteczną. Na naszej stronie internetowej możesz też zapoznać się z różnorodnością diet oraz wyróżnikami firmy.

Pamiętaj! Dieta pudełkowa jest skuteczna tylko wtedy, gdy jesteś konsekwentny. Nie podjadasz, nie dodajesz innych, zbędnych lub kalorycznych produktów do swoich pudełek, spożywasz posiłki o stałych, wyznaczonych porach.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.