Dlaczego powinniśmy jeść brukselkę

Dlaczego powinniśmy jeść brukselkę?

Prawdziwą nazwą brukselki jest “kapusta brukselska”. Powstała, jako wynik skrzyżowania jarmużu z kapustą. W Belgii była uprawiana od stuleci, a w obecnym czasie jej największymi producentami jest Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. Brukselka jest rośliną dwuletnią. Posiada długą, grubą łodygę, a jej główki znajdują się w kącikach niedużych, pofałdowanych listków.

Brukselka i jej właściwości

Te małe kapustki są istną kopalnią witamin i  minerałów.
Zawierają żelazo, sód, potas, wapń, magnez, cynk, fosfor i mangan  oraz witaminę A, B1, B2, B5, B6, C, E, H i K.

Korzyści z jedzenie brukselki:

  • wspomaga procesy trawienne,
  • wzmacnia odporność,
  • poprawia wygląd skóry,
  • działa antystarzeniowo,
  • ma działanie antynowotworowe,
  • oczyszcza organizm,
  • ma działanie przeciwzapalne i antybakteryjne,
  • wzmacnia kości,
  • wspiera zdrowie oczu,
  • obniża poziom cukru we krwi.

Pomimo wiedzy o pozytywnych efektach jedzenia tego warzywa, nie cieszy się ono popularnością. Tak jest za sprawą swego specyficznego, gorzkawego posmaku.

Kto powinien unikać jedzenia brukselki?

  • Osoby cierpiące na niedoczynność tarczycy,
  • Osoby cierpiące na częste wzdęcia.

Sposoby przyrządzenia brukselki

W Polsce jada się ją po ugotowaniu z dodatkiem zasmażki wykonanej z bułki tartej i masła.

Istnieje jednak wiele pysznych przepisów, których należy spróbować. Może sprawią, iż kapusta brukselska stanie się jednym z ulubionych warzyw spożywanych przez dorosłych i dzieci w naszym kraju. Na pewno warto przejrzeć i wypróbować nowe pomysły.